klik2 dapat duitt

Pengikut Blog Saya

JOM SHOPPING!

Tuesday, February 22, 2011

Tetak suami guna pisau potong daging!!1



IPOH 22 Feb. - Sikap cemburu memang perlu dalam hubungan suami isteri namun cemburu yang melampau seorang wanita di sini, menyebabkan suaminya cedera di lengan akibat ditetak dengan pisau pemotong daging.
Dalam kejadian pukul 8.15 malam, mangsa turut dikurung isterinya hampir setengah jam di dalam rumah mereka di Taman Pinji Ria, Pengkalan di sini Jumaat lalu.
Mangsa, Ahmad Khusairi Abdul Rahim, 31, namun meloloskan diri dengan kunci pendua dan menghubungi polis untuk meminta bantuan dalam keadaan berlumuran darah.
Katanya, dua kereta peronda polis tiba di rumahnya kira-kira setengah jam kemudian dan membawanya ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk rawatan.
"Berikutan itu, saya terpaksa menerima 15 jahitan di lengan kiri dan disahkan tiga urat lengan saya terputus," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.
Menceritakan detik-detik itu, Ahmad Khusairi memberitahu, kejadian berlaku semasa dia dan isteri sedang berehat di rumah selepas mereka baru pulang dari solat berjemaah di masjid berdekatan.
Menurutnya, mereka berbual- bual sebelum tiba-tiba isterinya menuduh dia mempunyai hubungan dengan ramai wanita sebelum berkahwin.
"Dia menuduh saya macam-macam termasuk pernah membawa perempuan ke rumah untuk bermalam. Saya terangkan ia tidak benar tetapi dia tidak percaya.
"Inilah akibat mendengar cakap orang lain dan terlalu percaya membuta tuli tanpa menyiasat kesahihannya," katanya.
Ahmad Khusairi memberitahu, sepanjang tempoh dirawat, isterinya yang merupakan jururawat di hospital sama hanya datang sekali melawat dirinya.
Katanya, nasibnya bertambah malang, apabila dikejutkan dengan permohonan cerai isterinya sejurus dia dibenarkan keluar dari hospital itu.
"Dia (isteri) ada datang keesokkan harinya untuk menghantar baju serta memohon maaf dan saya telah memaafkannya.
"Selepas keluar, saya ingin mencarinya namun dia telah menunggu dan menyerahkan permohonan cerai," ujarnya.
Katanya, isterinya juga masih tidak menyesal apabila kembali kepada perangai lama dengan menuduh dirinya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).
Ditanya perancangannya selepas ini, Ahmad Khusairi yang bekerja sebagai juruteknik berkata, dia masih mahu mempertahankan rumah tangga mereka kerana masih menyayangi isterinya.
Katanya, tindakan isterinya itu mungkin disebabkan rasa sayang dan didorong perasaan cemburu yang keterlaluan.
"Buat masa sekarang, saya masih tidak boleh berfikir lagi. Saya mahu pulang ke kampung di Kuala Kangsar untuk menenangkan fikiran terlebih dahulu," katanya.
Ahmad Khusairi membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) kira-kira pukul 6 petang ini.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias ketika dihubungi Bernama malam ini mengesahkan pihaknya menerima dua laporan polis yang dibuat oleh mangsa dan isterinya.
Beliau berkata, pihaknya akan menyiasat perkara itu sebelum mengambil sebarang tindakan lanjut.

Sumber dari Utusan Malaysia  23 Februari 2011

P/s : Apalah nak jadi ngan orang sekarang.. nauzubillahhh

Masakan yang cepat dan senang

Bubur Lambuk Versi  "M"

Bubur lambuk Versi "M"


Bahan-Bahan
  1. Satu gengam beras
  2. Stok Bilis
  3. Daun Sup
  4. Lada Potong
  5. Sedikit garam

  • Rebus beras sehingga menjadi bubur
  • Letakkan stok bilis dan sedikit garam
  • Selepas menjadi bubur angkat dan hidangkan bersama cili dan daun sup
  • kalau dimakan dengan sedikit kicap pun sedap..
Selamat mencuba!!!


Saturday, February 19, 2011

MENU KE 2



BAHAN-BAHAN

  1. 1/2 kilo sotong jarum
  2. bawang kisar
  3. Lada Kisar
  4. Satu Batang serai dititik
  5. Dua Sudu Kicap Manis
  6. Garam dan gula secukup rasa
  7.  Hirisan daun Sup Untuk Hiasan
  8. Sedikit Minyak Untuk menumis

Cara-Cara
  • Tumis Bawang dan lada yg dikisar sehingga masak dan sedikit garing
  • Masukkan  Sotong dan dibiarkan masak
  • Masukkan garam, gula dan kicap
  • dibiarkan seketika dan angkat
  • Hiaskan dengan daun sup

SIAP UNTUK DIMAKAN!

MENU HARI INI

Assalammualaikum..selamat petang..apa khabar semua? hari ni  saya ingi berkongsi 2 menu yang dimasak sendiri iaitu Ikan kakap masak steam limau dan sotong goreng pedas.ok..semoga resipi ini memberi inspirasi baru dalam masak memasak ni.



:Bahan-bahan
1.  Satu ekor ikan kakap sederhana besar
2. 5 Cm Halia muda  yang di mayang halus
3. Tomato dipotong dadu
4. Cili api dimayang halus
5. Satu  Biji Bawang Besar Holang dihiris bulat-bulat
6. 3 Ulas Bawang Putih dimayang halus
7. Satu sudu teh  asam jawa adabi
8. Air satu  cawan
9. Daun sup dan hirisan limau nipis sebagai hiasan
10. Garam dan gula secukup rasa
11.  satu biji Limau nipis


Cara-cara 1
  • Ikan diperap dengan sedikit garam dan dibiarkan 5 minit
  • Kukus ikan   sehingga masak dengan menggunakan Pengukus
  • Apabila sudah masak, angkat dan letakkan kedalam pinggan
  • Perah kan air asam limau nipis ke atas ikan

Cara-cara 2
  • Panaskan kuali dengan sedikit minyak
  • Tumis bawang putih hingga sedikit garing
  • Masukkan air dan biarkan mendidih.
  •  Masukkan garam dan gula secukup rasa
  • Masukkan tomato dan halia yang dimayang
  • Masukkan bawang besar
  • Masukkan Sesudu asam jawa Adabi
  • Biarkan  selamat 2 minit dan tutup api 
  • Curahkan ke atas ikan yg di kukus  tadi.
  • Hiaskan dengan daun sup dan hirisan limau nipis.




Wednesday, February 16, 2011

Kucing


Abu Qatadah berkata bahawa Nabi Muhammad SAW pernah bersabda, "Kucing itu tidak najis. Ia binatang yang suka berkeliling di rumah (binatang perumahan)," [Hadis Riwayat At-Tirmidzi, An-Nasa'i, Abu Dawud, dan Ibnu Majah].




Diriwayatkan dan Ali bin Al-Hasan, dan Anas yang menceritakan bahawa Nabi Muhammad SAW pergi ke Bathhan suatu daerah di Madinah. Lalu, baginda bersabda, "Ya Anas, tuangkan air wudhuk untukku ke dalam bejana." Lalu, Anas menuangkan air. Ketika sudah selesai, Nabi menuju ke bejana. Namun, seekor kucing datang dan menjilati bejana. Melihat itu, Nabi berhenti sehinggalah kucing tersebut berhenti minum lalu (baginda) berwudhuk. Nabi ditanya mengenai kejadian tersebut, beliau menjawab, "Ya Anas, kucing termasuk perhiasan rumah rumah tangga, ia tidak dikotori sesuatu, bahkan tidak ada najis."



Diriwayatkan dari Dawud bin



Shalih At-Tammar dan ibunya yang menerangkan bahawa hambanya memberikan Aisyah semangkuk bubur. Namun, ketika ia sampai di rumah Aisyah, tenyata Aisyah sedang solat. Lalu, ia memberikan isyarat untuk menaruhnya. Sayangnya, setelah Aisyah menyelesaikan solat, ia lupa pada buburnya. Datanglah seekor kucing, lalu memakan sedikit bubur tersebut. Ketika ia melihat bubur tersebut dimakan kucing, 'Aisyah RA lalu membersihkan bahagian yang disentuh kucing, dan Aisyah memakannya. Rasulullah SAW bersabda, "Ia tidak najis. Ia binatang yang berkeliling." Aisyah pernah melihat Rasulullah SAW berwudhuk dari sisa jilatan kucing, [Hadis Riwayat AlBaihaqi, Abd Al-Razzaq, dan Al-Daruquthni].



Hadis ini diriwayatkan dari Malik, Ahmad, dan Imam Hadis yang lain. Oleh kerana itu, kucing adalah binatang, dimana, peluh, bekas dari sisa jilatannya adalah suci.



Nabi Muhammad SAW juga pernah memberi gelaran kepada Abd al-Rahman ibn Sakhr Al-Azdi sebagai "Abu Hurairah" yang beerti "Bapa anak-anak kucing" kerana sikapnya yang sangat menyayangi kucing.

Saturday, February 12, 2011

New Entry in 2011

Assalammualaikum..selamat malam pada semua.. ..hehe dah  Februari  yer kawan2..cepat sungguh masa berlalu..Lama sungguh tak mengupdate blog ini..bukan tak mahu  tapi kemalasan, masalah kesihatan sedikit.
okla .. kwn kwn.. jumpa lagi..bye..

Jom Klik2

My Beloved Husband Birthday

My Beloved Princes Birthday

My Birthday