klik2 dapat duitt

Pengikut Blog Saya

JOM SHOPPING!

Tuesday, November 8, 2011

CUCUR OAT

 Assalammualaikum.. ni resepi hari raya kedua hehehe selamat mencuba..

picta google.com


CUCUR OAT

  1.  1  Mangkuk   Tepung Gandum
  2. 1/2  mangkuk Oat
  3. Sayur sawi
  4. karot
  5. daun sup
  6. ikan bilis@ udang@isi ayam(optional)
  7. Kiub pati bilis@ Ayam(optional)
  8. 1/2 biji bawang besar dipotong dadu
  9. sebiji telur
  10. sedikit serbuk penaik ( tak letak pun takper)
  11. sedikit garam
  12. sedikit gula

Cara-caranya:
Campurkan semua dan kacau hingga sebati dan biarkan sebentar dan goreng dengan minyak yg panas dan api yang sederhana.. selamat mencuba!!!

LEMPENG OAT

tq goole


Assalammualaikum.. salam ceria di tengah hari.. haishhh.. tekak ni nak makan lempeng oat dan cucur oat wif sawi la plak.. lambat nya nak balik.. huhuuh..sebenarnya lempeng oat ni dah pernah buat dan sesuai untuk org yg diet mcm i ni.. Diet??? hehehe ... okla jom kita layan resepinya dan gambor nya saya kidnap kat Sini yer..


LEMPENG OAT

  1.  1  Mangkuk   Tepung Gandum
  2. 1/2  mangkuk Oat
  3. Secubit garam
  4. Sesudu Kecil Gula
  5. Sebiji Telur 
  6.  Sesudu Minyak Zaiton( untuk disapu kan atas kuali)


Cara- Cara Nya
Campurkan kesemua bahan-bahan diatas kecuali Minyak zaiton.Kacau Hingga Sebati.Lepas tu bakar la atas kuali leper yang di sapukan olive oil.. buat ala ala  mcm nak buat kuih dadar tu.. hehe selamat mencuba!!


thank's google

P/s: Boleh dicicah gula, susu pekat, madu, kuah kari, kuah gulai atau sambal tumis. Nak buat ala ala foldover cam MCD pun boleh.. cam kat atas tuu..

Jom Klik2

My Beloved Husband Birthday

My Beloved Princes Birthday

My Birthday