klik2 dapat duitt

Pengikut Blog Saya

JOM SHOPPING!

Saturday, November 19, 2011

Ada....

1. Ada orang kita boleh KAWAN , tapi xleh KERJA BERSAMA.

2. Ada orang kita boleh KAWAN dan KERJA BERSAMA.

3. Ada orang kita X BOLEH KAWAN, tapi boleh KERJA BERSAMA.

4. Ada orang kita X BOLEH KAWAN dan X BOLEH KERJA BERSAMA.
 
copy from CHARM PHOENIX

ROTI KESUKAAN KU

roti keju


 sumber dari JINTAN MANIS

Bahan-bahan ( 12 bun kecil )

250 gram tepung roti
30 gram tepung gandum
160 ml susu segar
2 sudu besar gula
2 sudu besar susu tepung
2 sudu besar cheddar cheese ( powder)
1/3 sudu kecil garam
2 sudu besar marjerin
sedikit mozarela cheese untuk ditabur atas bun
1 sudu kecil bread improver ( boleh diganti dengan wateroux)
1 sudu kecil yeast

Cara-cara
1. masukkan semua bahan dalam bekas adunan kecuali mozarela cheese. Uli hingga doh lembut dan tidak melekat pada tangan.
2.perap sehingga doh menjadi dua kali ganda, dan setelah itu tumbuk-tumbukkan doh untuk keluarkan angin. kemudian bahagi doh pada 12 bahagian dan susun atas dulang pembakar.
3.setelah doh naik, sembur ( spray) permukaan doh dengan air dan tabur mozarela cheese, bakar pada suhu 180 darjah selama 20 minit. Keluarkan roti dan glis roti dengan marjerin untuk mendapatkan permukaan roti yang berkilat.
4. sejukkan atas redai dan simpan di dalam plastic atau bekas kedap udara, roti ni lembut je sepanjang masa, sedap dimakan begitu sahaja atau dijadikan sarapan atau minum petang. Selamat Mencuba.





Watson

Salam.. Kelmarin sempat jugak singgah watsons.. daftar member watsons jap dan beli apa yang patut...


hehehe.. nak beli brg je alasan nyer.. tapi lama giler duk dlaam. tu.. mmg  kewajipan  dah.. okla byee



Penatnya...



Assalammualaikum..salam ceria dan selamat pagi..warghhh...
google image
ngantuknya.. best kan kalau tidur time-time hujan cegini.. hehehe.. tapi hari ni kena kerja kalau tak mesti boleh 
google image
 tidur masam kucing cinonet diatas ni.. naik buai lagi..waduh-waduh.. best  bangat..heheh.. tapi muka ku sekarang mcm ni

google image
penat wei.. dua hari cuti cam rasa tak cuti pun.. sibuk duk mengemas rumah dan packing apa yang patut lagi.. hari jumaat pergi dungun.. pergi kemas brg yanga da sikit lagi yang belum dipacking.. kelmarin kul 11 start pindah..  mak aii!! nak penuh satu lori..mcm tak banyak.. lorn panjang lak tu.. tu belum masuk sofa lagi..ngeh ngeh.. selamat tinggal my sofa.. nanti kamu tinggal ngan owner baru yer.. hehe..
selepas selesai angkut semua barang  kitaorng gerak la ke  destinasi .. dalam kul 12.30 tghari sampai la umah mak mertua .. sesi mengangkat la pulak.. nasik baik budak2 budak tu ada..  penat nyahubby and budak diorg tu.. ingat nanti leh gaji nak belanja makan kepci.. hehe sebab  belanja makan  makan malam tu tak brapa seronok jer.. hehe al-maklumla bukan kena selera diorg kot.. takperla nanti kita makan kepci pulak yer......semalam sesi susun menyusun plak.. pasang katil dan  kemas2 brg2 tu.. banyak lagi benda yang tak selesai.. basuh rumah dan simpan baju ke dalam almari.. adoiya bila la nak habis baju2 tu .. banyak tol la... okla rasa tak bermaya sgt  nak taip byk2..okla byee


p/s:  jumaat depan nak balik kerteh.. .. rindu kat org kampung.hehehe

Jom Klik2

My Beloved Husband Birthday

My Beloved Princes Birthday

My Birthday