klik2 dapat duitt

Pengikut Blog Saya

JOM SHOPPING!

Saturday, June 30, 2012

~S~A~Y~O~N~A~R~A~

 

 

google image

 

 

KHIDMAT KETUA PENGARAH PERKHIDMATAN AWAM TAMAT 1 JULAI

Bernama
30/6/2012
KUALA LUMPUR, 29 Jun (Bernama) -- Perkhidmatan Tan Sri Abu Bakar Abdullah sebagai Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam akan tamat pada 1 Julai ini.

Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dalam kenyataan Jumaat berkata Abu Bakar telah menyumbang kepada perkhidmatan awam selama 35 tahun.

Beliau memulakan perkhidmatan sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik pada September 1977 di Kementerian Perdagangan dan Perindustrian.

Seterusnya, beliau berkhidmat di beberapa kementerian termasuk Kementerian Pertahanan, Kementerian Wilayah Persekutuan dan Jabatan Perdana Menteri.

Abu Bakar merupakan Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan sebelum dilantik menyandang jawatan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam pada 1 Julai 2010.

Wednesday, June 27, 2012

Khamis Lagi!!!

Assalammualaikum semua... selamat pagi salam ceria walaupun saya tak berapa ceria..  hehe.. pagi2 lagi dah sakit  kepala sekitar mata kiri.. aduiyaa.. agaknya  silau kena cahaya matahari pagi kot.. hari ni takder gambar yang banyak cuma nak kongsi sekeping gambar jer.. yang menjadi igauan saya sejak dua tiga  hari ni.. ni gara-gara LIEYA LATIF  tunjuk kat blog dia yang bulan lepas.. asyik duk berangan nak makan jer.. tapi kena sabar lagi benda ni kena  pantang dulu ... nak tahu kenapa? Sebab nya....PANASSSSSS..hehehe.. jom kita layan gambornya..
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!

!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
Google Image
Tada!!!!!! Pankek Durian......
 

Wordless Wednesday!!!

Thursday, June 21, 2012

BERSANGKA BAIK

FB IMAGE

KISAH FIRDAUSI~~~STICKY MODE ENTRY

STICKY MODE
(ENTRY BIASA  ADA KAT BAWAH YER.. JANGAN RISAU :>)
Saya mohon maaf sebab  sejak dua menjak ni blog saya mengalami masalah teknikal dari segi  pelawat yang hendak meninggalkan komen kat entri.. nasib baik Fazita Ismail yang tegur.. hehe... tengkiu Darling..kikiki...So sekarang dah balik ke pada keadaan Normal..So selamat mengomen....








Wednesday, June 20, 2012

RESEPI ULANG TAYANG Ikan Masak Steam Limau

:Bahan-bahan
1.  Satu ekor ikan kakap sederhana besar
2. 5 Cm Halia muda  yang di mayang halus
3. Tomato dipotong dadu
4. Cili api dimayang halus
5. Satu  Biji Bawang Besar Holang dihiris bulat-bulat
6. 3 Ulas Bawang Putih dimayang halus
7. Satu sudu teh  asam jawa adabi
8. Air satu  cawan
9. Daun sup dan hirisan limau nipis sebagai hiasan
10. Garam dan gula secukup rasa
11.  satu biji Limau nipis
Cara-cara 1
  • Ikan diperap dengan sedikit garam dan dibiarkan 5 minit
  • Kukus ikan   sehingga masak dengan menggunakan Pengukus
  • Apabila sudah masak, angkat dan letakkan kedalam pinggan
  • Perah kan air asam limau nipis ke atas ikan
Cara-cara 2
  • Panaskan kuali dengan sedikit minyak
  • Tumis bawang putih hingga sedikit garing
  • Masukkan air dan biarkan mendidih.
  •  Masukkan garam dan gula secukup rasa
  • Masukkan tomato dan halia yang dimayang
  • Masukkan bawang besar
  • Masukkan Sesudu asam jawa Adabi
  • Biarkan  selamat 2 minit dan tutup api 
  • Curahkan ke atas ikan yg di kukus  tadi.
  • Hiaskan dengan daun sup dan hirisan limau nipis.

JOM KITA UBAH


Yeah!!! Khamis Lagi...Random Picture~~~

Assalammualaikum... Salam ceria dan selamat pagi semua.. hari ini khamis suda... sekejap jer  dah nak masuk weekend.. weekend yang sangat2 sibuk.....okla jom kita layan gambar gambar lama..


  Hasil  kreativiti sendiri
V
V
V
V
V
V
V
V



My First Blog Banner
 V
V
V
V
V
V
V
V
V
V

 






 Masakan Kesukaan Suami
 V
V
V
V
V
V
V
V
V
V

 Kegemaran saya
 V
V
V
V
V
V
V
V
V



Arwah Tokki(6/5/2012~ 45 Days Ago)
 V
V
V
V
V
V
V
V




 Suasana Laluan Hari2 ke tempat kerja..-dungun -Ktrg(1 Jam lebih)2009-2011
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V



 Cincin Pertunangan (24/06/05)
V
V
V
V
V
V
V
V
V


 Hasil mula -mula belajar membeading.. heheh sekejap jer.. lening dah malas dahh~~~
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V



.

Tuesday, June 19, 2012

INSYAALLAH

FB IMAGE

Worldless Wednesday!!


Assalammualaikum Selamat Pagi dan Salam ceria..  sejuk nya pagi2 ni.. maklumla semalam hujan setelah sekian lama panas.. panas betul.. samapi tek bermaya dibuatnya..apa2 pun itu semua dugaan Allah belaka.. Hari ni takder gambar2 yang menarik .. minggu lepas  cari dalam picasa Album ada gambor   lama2 dulu.. hehe ..selamat melayan gambar dua keping ni...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


hehe.. ni gambar sovenier yang kawan saya Nur Hafizah  tempah sempena Kahwin dia dulu.. hehe..

 okla byee

SOLAT

FB IMAGE

Wednesday, June 13, 2012

Tazkirah hari ini..

Fb Image

Khamis datang Lagi.. First Random Picture




Assalammualaikum, selamat pagi dan salam ceria .. hari ni hari pertama entri Random Photo.. hehe ada lima Keping Jer gambar nyer.. nanti saya   tambah lagi  untuk  Khamis depan Yer.. heheh..


JOM LAYAN~~~
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
 Gambar  Sebulan  Sebelum Pregnant







 Kucing Kampung versia kacukan.. heheh tapi sayang dah mati   eksiden depan umah.. sungguh sedih.. sebab sebelum dia meninggal tersangat2 lincah dan aktif..sob..sob..sob
 V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V



Biskut diet konon.. tapi balun jugak biskut  timbang yang lain ....  risau niiii
 V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V


 Celeng AKA Tabung Duit yang dibeli dengan harga Murah iaitu RM 4 sahaja.. besor giler.. 5 tahun tak penuh lagi.. hahahaha
 V
V
V
V
V
V
V
V
V
V




 Ini Magga Aka Buah Mempelam yang dipetik dari tepi pondok Pengawal keselamatan.. Berjaya jugak aku membodek Pak Guard....kikiki.. kesian plak pak Guard tu.. nak simpan makan  masak ranum kot.. tapi takper.. banyak lagi atas pokok...heheheh
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V


OKLA JUMPA LAGI AHAD NI..  HARI NI MAU BALIK KAMPUNG... SEMOGA SELAMAT SAMPAI...
BYEE..






Tuesday, June 12, 2012

Wordless Wednesday!!!


 2000-2006
V
v
v
v
v
v
v
v


  2006-2011
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


 2011-2012
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



 


NOW!!!
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



Sunday, June 10, 2012

JOM KITA MENABUNG

 CUBA TEKA BERAPA HARGA TABUNG NI?

Rezeki Datang Lagi.......Alhamdulillahhh

p/s: Betulla pepatah di mana ada kemahuan di situ ada jalan.. kalau kita rajin , lambat dan cepat  , susah senang  mesti membuahkan hasil..walaupun tak lumayan tapi lama-lama akan jadi lumayan..   lepas ni kena jadi blogger tegar la.dan rajin mengupdate blog..hehehe

Jom Klik2

My Beloved Husband Birthday

My Beloved Princes Birthday

My Birthday