TETAMU SAYA

Sunday, December 16, 2018

BANDAR KUALA TERENGGANU BANJIR!!!!








Tuesday, November 20, 2018

WONDERFULL PICTURES




Pagi2  suka sangat ambil gambar matahari naik..



 gelap nak hujan..


kayu keramat viral Kampung Batu Bersurat Kuala Berang..


hujan dan hujan..sedapnya tidoooo



tq MPKK kampung.. menurap jalan yang selalu becak..

 budak ni asal naik kereta mesti zzzzzz...



Anak dara yang rajin..sebenarnya nak main air..huhu

Balik kampung...menziarahi keluarga..



 bila dah banyak hai hujan.. matahari pun muncul lagi...panas ceng ceng



Adik suka sgt ajak umi selfie... abaikan rambut yg tersangat panjang  tu..



Kepala Keropok goreng yang super duper mabeles..


BIla anak2 suruh umi melukis...


kakak graduation day.. tahniah.. tahun depan dah darjah satu...umi sayang kakak..
 mentari muncul lagi... 

bunga labu sabut..


yayyy..tq Panasonic bagi hadiah sebab beli Washing Machine..

Monday, November 12, 2018

LELAKI KIRIMAN TUHAN



Naira, si gadis garang dan selalu berwajah masam. Dia tidak percaya pada lelaki yang cuba mendekatinya. Semua tak ikhlas dan suka ambil kesempatan. Lelaki yang mengaku mencintainya separuh mati pun akan pergi bila tahu dia banyak tanggung beban hutang keluarga. Nampak sangat tak bersungguh menyayangi dia, tak mahu susah bersama. Tiba-tiba muncul lelaki berperangai hantu ganggu hidup Naira. Iqbal Raid namanya. Raid seronok untuk tawan hati Naira yang muka macam jeruk, ego dan sombong itu. Macam-macam cara Raid cuba untuk berbaik-baik dengan Naira. Raid selalu ada bila Naira susah dan bermasalah. Dia sanggup buat apa saja, berkorban segalanya untuk Naira dan tidak lari seperti lelaki lain. Lama-lama Raid yang miring dan hantu itulah yang Naira rindu. Tidak mahu bercinta sebelum nikah, Naira setuju kahwin segera walau dibantah oleh abang kandung sendiri, Mirza. Musim bulan madu berlalu dengan indah, baru terbongkar satu per satu rahsia Raid yang penuh misteri. Ketika itu, bolehkah Naira menerima Raid seadanya? Apakah kesudahan rumahtangga mereka? Terus bahagia atau sebaliknya? Siapakah Iqbal Raid sebenarnya? Manusia biasa, hantu atau manusia sebaik malaikat?





Sunday, November 11, 2018

Saya yang bersalah.....

Assalammualaikum.Apa khabar semua, fuh..fuh.. banyak nya habuk kat wall ni..lama dah tak update,Tuan tanah sibuk memanjang, ni mencelah sekejap tgk blog, terasa nak buat entry je..Sejak dua menjak ni   banyak sgt benda nak buat, ditambah kesihatan diri yang tak berapa baik ditambah ka sini hujan je ..kalau balik kerja mmg tak dang nak hadap blog ni.. layan anak2 , settlekan hal rumah tangga, tup tup dah 10 malam..masa tu mata dah layuuuu jer.. akhirnya terbengkalai jugak blog ni..rasa bersalah plak sebab dulu berkobar2 nak jadi blogger tegar,...hahhaha tegarla sangat tapi hari2 makin sepii..tapi takperla.. hari ni saya nak share gambar2 makanan jer..huhu..ada yang homemade. ada yg beli... heheh
lama dah tuan tanah tak tunjuk muka kat sini..heheh


 nasi lemak home made..ringkas jer...kesukaan satu keluarga


 jagus manis cheese..sedap tapi jangan amalkan selalu.. kan kencing manis...


 nasi goreng homemade..kesukaan satu keluarga


  kari telur ikan..sambal tomato, sayur goreng, ikan goreng dan  sambal tomato..kesukaan satu 
keluarga.

 makaroni goreng..kesukaan anak2


 gulai nasi berlauk ..permintaan encik husband...


 kepala keropok goreng...sedap sgt2.. ikan banyakk



 lauk jumaat lepas...



okla..nanti saya update story lain... hari ni amik aura  dulu.. janganla teramik aura M plak.. hihihihi


🍙😃

Wednesday, September 26, 2018

BEST GILERRR


Monday, September 24, 2018

DRAMA PILIHANKU


kredit to GOOGLE IMAGE


Sinopsis Drama Bahagia Bukan Bidaan

Kisah Ain Farhana yang sanggup mempertahankan rumah tangga yang terbina dengan Azlan selama 16 tahun demi anak mereka. Namun Hana tekad ingin bercerai selepas mengetahui Azlan mempunyai skandal dengan Aina, eksekutif yang bekerja di syarikat sama. Hana tidak tahan lagi dengan sikap Azlan yang tidak pernah berubah. Azlan yang dicabar menceraikan Hana dengan talak satu dan mahu rujuk kembali. Hana yang enggan, dihalang oleh Azlan untuk berjumpa dengan anakya. Hana mula hilang arah dan mengalami kemurungan.

Nik Zachary muncul ketika hidup Hana kucar-kacir. Huluran cinta Nik tidak pernah bersambut. Hana mahu hidup sendiri tanpa insan bernama suami. Namun, kesungguhan dan keikhlasan Nik membuka mata dan hati Hana.

Cinta mula hadir dalam hati Hana. Kasih disulam menunggu hari untuk disatukan. Namun, perlukah Hana membida kasih sayang Nik apabila dia tahu ada nama lain dalam hati itu? Hana mula lelah dengan kebenaran yang tersingkap. Mampukah Hana keluar dari kemelut jiwa yang membelenggu? Atau Hana akan terus terseksa buat kali kedua?

Monday, July 23, 2018

PENGANTIN 100 HARI





Puan Yasmin setuju anaknya, Amar berkahwin dengan Sofia dengan syarat selepas ini Amar mesti ikut apa sahaja kehendaknya. Selepas sebulan, Puan Yasmin memaksa Amar berkahwin dengan Erina. Sofia rasa dikhianati dan meninggalkan Amar. Amar melayan Erina dengan buruk dan mahu menceraikannya. 

Erina yang mahu merasai kehidupan sebagai isteri Amar meminta mereka bercerai hanya selepas 100 hari pernikahan. Amar ditimpa musibah ketika mencari Sofia dan dia mandul. Tidak mahu Sofia menderita, Amar menceraikan Sofia. Sofia pula merahsiakan kehamilannya. 

Sofia bangkit demi anaknya dengan membuka butik hadiah dari Puan Yasmin yang mengalami gangguan jiwa. Erina sudah tahu Amar ada anak dengan Sofia dan enggan berkahwin semula dengan Amar kerana dia hanya mahu menjadi isteri Amar selama 100 hari sahaja. Sofia pula enggan kembali kepada Amar kerana merasakan Erina lebih berhak.

Para Pelakon

Aiman Hakim, Aishah Azman, Amelia Henderson, 
Fazren Rafi, Fanna Azizan, Jasmine Suraya,
 Dato Rahim Razali, Zila Bakarin, Edika Yusof, 
Faiz Izzat, Yusri Saleh.


http://web.layandrama.org/watch/pengantin-100-hari-episod-1



SUMBER - GOOGLE

Wednesday, May 23, 2018

SALAM 8 RAMADHAN

  kredit pictue to GOOGLE

Tuesday, May 22, 2018

SALAM RAMADHAN YANG KE-7

kredit pic to  GOOGLE


kredit pic to  GOOGLE


 kredit to  fariza

Jualan murah Japanese cotton







Thursday, March 8, 2018

ENCIK ABANG KUDA





READY STOCK... JUALAN ONLINE SAHAJA..BERMINAT BOLEH PM ATAU WASSAP Iman www.wasap.my/60122686353

ENCIK ABANG KUDA

SINOPSIS:
“Adik suka lelaki yang loving, caring . Tapi yang paling penting sekali...dia mestilah pandai tunggang kuda macam Bang Han! Baru adik rasa hidup adik ni indah bak fairytales.”
Setiap kali ditanya tentang calon suami pilihan oleh abang-abangnya, pasti ketiga-tiga ciri ini yang meniti di bibir. Khayla Ilham Hakimi yakin, lelaki sebegitu wujud. Menunggu saat yang terbaik untuk muncul. Dan nak temui lelaki yang memenuhi ciri ketiga itu, satu saja jalan yang perlu Khayla ambil. Daftar kelas menunggang kuda!
Takdir yang tertulis memang indah. Hari pertama jejakkan kaki di Pusat Ekuin UPM, dia dipertemukan dengan seorang jejaka kacak, si pemilik Ninja Hijau! Loving dan caring tu macam ada. Tapi tak kisahlah. Yang Khayla pentingkan sekarang ni, lelaki mata hijau itu sangat memenuhi ciri utama untuk dijadikan calon suami pilihan sebab...DIA PANDAI MENUNGGANG KUDA!
Tatkala salam perkenalan mahu dihulur, mulut laser Encik Abang Kuda meranapkan terus impian yang berkepuk-kepuk di dada. Gara-gara insiden perlanggaran depan tandas perempuan membuatkan helmet lelaki itu jatuh tergolek atas lantai batu, Khayla dijerkah sekuat hati.
“Opps...sori!”
“Macam tu ke cara minta maaf?” - RAZIN
“Hallo Hϋbscher! ” – KHAYLA ILHAM HAKIMI
“Verrϋckt!”
Orang puji dia handsome, orang balik disumpah gila. Harap muka saja kacak tapi mulut...Na’uzubillah. Reject!!!
Tambah perisa sakit hati, pengakuan jujur lagi ikhlas teman akrab Encik Abang Kuda membuatkan dunia Khayla semakin kelam dan usang.
“Kesian you kena angin lintang my sweetheart. Forgive him ya. Hari ni mood dia tak baik. Sebab tu dia marah-marah. Selalunya dia baik dengan semua orang.” - HAIKEL
APA DIA? SWEETHEART? My oh my. Patutlah tak segan-silu marah perempuan. Dia GAY rupanya!!!
RAZIN: Selepas menyedari Khayla merupakan gadis yang dicari-cari selama ini, dia kembali memasang strategi untuk memikat. Segala kesempatan yang ada, semua dia rembat janji budak helmet ini senantiasa dekat dengannya. Jatuh basikal, Razin tolong rawatkan. Keluarga Khayla tiada di Malaysia saat dia mengalami kecederaan, Razin bawa balik rumah sendiri jumpa mama kesayangan. Memang tak mahu lepas lagi sampai bila-bila. Baginya, Khayla Ilham Hakimi adalah miliknya seorang dan tak sabar nak halalkan hubungan yang terjalin ini.
KHAYLA: Villa kotej Razin yang lengkap dengan kandang kuda dan padang rumput nan menghijau sangat mendamaikan hati. Ditambah-tambah kasih Mama Razin yang sangat menyayangi dirinya membuatkan Khayla tidak canggung tinggal bersama keluarga kecil ini. Di villa ini dia menemui cinta. Di kandang kuda ini juga kasihnya tersemai buat lelaki bermata hijau itu. Namun status ‘minat’ Razin yang amat diragui membuatkan perasaan halus itu dibuang jauh-jauh.
Mampukah Razin meluahkan isi hati jika Khayla awal-awal lagi dah sediakan jurang pemisah dan menganggap dirinya lelaki songsang semata-mata?
Bagaimana reaksi Haikel tatkala pulang dari outstation di Jepun, ‘sweetheart’nya itu dah pun jatuh cinta pada orang lain?
Dan apa pula kena-mengena Tisya, bekas kekasih Razin, dalam hidup Khayla selama ini? Semuanya bakal terjawab dalam ENCIK ABANG KUDA!
“Bang Han...adik dah jatuh cinta.”
“Good for you.”
“Tapi dia gay...”
“Bangkang!”

Wednesday, March 7, 2018

🌼SELAMAT HARI WANITA 🌼


*WANITA HEBAT*

🎀 Wanita hebat bukan karena dia cantik
🎀 Wanita hebat bukan karena dia kaya
🎀 Wanita hebat bukan karena dia pintar
🎀 Dan bukan pula karena disampingnya ada lelaki kacak dan kaya
   
*Tapi wanita hebat adalah*:
🎀 Wanita yang mampu terus berdiri  menyelesaikan masalahnya
🎀 Mampu berdoa dan percaya kepada Allah sumber kekuatan
🎀 Wanita hebat melukis kekuatan melalui proses kehidupan
🎀 Bersabar saat tertekan
🎀 Tersenyum saat hati menangis
🎀 Diam saat terhina
🎀 Mempesona karena memaafkan
🎀 Mampu membalut luka hati dengan sabar
🎀 Mampu memadam amarah dengan istighfar
🎀 Mampu menghapus dendam dengan maaf.

🌸Slmt Hari Wanita🌸😃😃😃

Tuesday, March 6, 2018

ORKED SERENA

                              
Dan sering kau tanya wujudkah keajaiban?
Keajaiban wujud dalam setiap rasa dalam jiwa...
Wujudkah keajaiban? Rasa dalam jiwa itu boleh dikatakan satu keajaiban. Bagaimana boleh rasa sakit. Bagaimana boleh rasa sayang. Bagaimana boleh jatuh cinta.
Fakta tentang rama-rama. Ia jarang dilihat saat hujan membasahi bumi. Tapi bagi Badrish, rama-rama yang paling indah yang pernah dia lihat adalah ketika hujan turun. Dia lihat Orkid Serena. Ya, Badrish sudah jatuh cinta. Hingga sampai keluar rama-rama dari perut yang gementar. Imaginasi? Barangkali. Terlalu indah? Juga barangkali.
“Semua manusia kat muka bumi ni berusaha untuk buat pilihan setiap hari. Dan awak juga tak terkecuali untuk buat pilihan walaupun awak rasa semuanya di luar kawalan awak. Awak boleh memilih. Sekurang-kurangnya, berusahalah untuk memilih kedua-dua diri awak. Tak perlu pilih Orkid. Tak perlu pilih Serena. Awak kena berusaha pilih untuk jadi Orkid Serena.” - Badrish
Orkid Serena. Gadis biasa? Nope! Tiada yang biasa untuk gadis bernama Orkid Serena. Orkid kala ceria, mesra dan gembira manakala Serena kala hujan! Dua perwatakan berbeza dalam satu jasad. Jadi, bagaimana nak jatuh cinta? Milik siapakah cinta itu?
“You should love us, both.” – Orkid Serena
Justeru bagaimana seseorang harus mendefinisikan keajaiban? Dalam dunia Orkid Serena yang sukar dimengerti, cuma ada insan lelaki bernama Aifan, yang cuba menanam rasa cinta dalam diri Orkid Serena.
“She’s my sister. Of course, I love her, both.” - Aifan
Dan Fayadh, yang melupakan rasa kerana merasakan dirinya tidak layak untuk terus menjaga dan melindungi Orkid Serena.
“I love her both too.” - Fayadh
Orkid Serena dirasakan terlalu istimewa. Jadi, siapa sebenarnya yang bakal merasai keajaiban dalam jiwa bersama Orkid Serena?


Jika berminat sila wasap wasap.my/60122686353 .
fb : Nurul Iman

DIA BUKAN SYURGA



Kau janjikan bulan dan bintang, tapi entah mengapa malamku sentiasa kelam…
Cinta Nuha kepada Tajul, bukanlah hanya sekadar lafaz. Cinta itu ikhlas dari hati biarpun kadangkala sikap Tajul sangat menyakitkan hati. Sikap Tajul yang panas baran dan cemburu buta membuatkan Nuha terasa lemas. Namun, demi cinta yang tidak berbelah bahagi ditambah dengan rasa simpati, Nuha turutkan kata hati biarpun adakalanya dia rasa ragu-ragu untuk meneruskan hubungan.
Bukan itu caranya untuk membuktikan sayang, Tajul. Nuha rasa terkongkong. Nak keluar rumah pun Nuha jadi takut. Segala pergerakan Nuha, Nuha kena laporkan pada Tajul. Tapi bila Nuha beritahu, Tajul tak percaya juga, tetap syak Nuha buat yang bukan-bukan. - NUHA
Perkahwinan yang disangka dapat mengubah sikap Tajul, hanyalah tinggal impian semata-mata. Selepas berkahwin, semakin teruk Nuha menjeruk rasa. Namun segalanya dipendam demi memastikan perkahwinan mereka kelihatan bahagia dan sempurna di mata semua. Bagi Nuha, sikap cemburu buta dan panas baran Tajul mendera jiwa, tapi bagi Tajul, bukankah cemburu itu tandanya sayang?
Abang sayang sangat pada Nuha. Sebab itulah abang tak suka kalau Nuha senyum, bercakap dengan orang lain. Abang rasa seolah-olah hak abang dicerobohi. Nuha faham kan kenapa abang selalu melindungi Nuha?- TAJUL
Puas sudah Nuha merayu, Nuha menangis, namun segalanya sudah terlambat. Dek satu insiden, jodoh yang disangka kekal hingga ke syurga, terlerai juga.
Bertahun Nuha memulihkan diri, mengubati hati. Sehinggalah dia bertemu dengan Arham yang pernah dahulunya dia kenali. Arham yang sering membelanya, Arham yang sering cuba untuk melindunginya.
Nuha, abang tak mahu janjikan apa-apa pada Nuha. Tapi ikhlas, di sini, dalam hati abang ni, abang ingin sekali menjadi lelaki yang akan tua bersama Nuha, lelaki yang akan melindungi Nuha dan menyayangi Nuha.- ARHAM
Tapi bukan mudah semua itu untuk Nuha. Menerima Arham, seolah-olah menerima Tajul ke dalam hidupnya semula. Tidak! Nuha tidak rela untuk mengulang kesilapan yang serupa. Mampukah Arham mencairkan sekeping hati milik Nuha meskipun tahu yang bayang-bayang Tajul turut ada bersamanya? Adakah Arham syurga yang Nuha tunggu-tunggu selama ini?



 Jika berminat sila wasap wasap.my/60122686353 .