TETAMU SAYA

Tuesday, November 20, 2018

WONDERFULL PICTURES




Pagi2  suka sangat ambil gambar matahari naik..



 gelap nak hujan..


kayu keramat viral Kampung Batu Bersurat Kuala Berang..


hujan dan hujan..sedapnya tidoooo



tq MPKK kampung.. menurap jalan yang selalu becak..

 budak ni asal naik kereta mesti zzzzzz...



Anak dara yang rajin..sebenarnya nak main air..huhu

Balik kampung...menziarahi keluarga..



 bila dah banyak hai hujan.. matahari pun muncul lagi...panas ceng ceng



Adik suka sgt ajak umi selfie... abaikan rambut yg tersangat panjang  tu..



Kepala Keropok goreng yang super duper mabeles..


BIla anak2 suruh umi melukis...


kakak graduation day.. tahniah.. tahun depan dah darjah satu...umi sayang kakak..
 mentari muncul lagi... 

bunga labu sabut..


yayyy..tq Panasonic bagi hadiah sebab beli Washing Machine..

Monday, November 12, 2018

LELAKI KIRIMAN TUHAN



Naira, si gadis garang dan selalu berwajah masam. Dia tidak percaya pada lelaki yang cuba mendekatinya. Semua tak ikhlas dan suka ambil kesempatan. Lelaki yang mengaku mencintainya separuh mati pun akan pergi bila tahu dia banyak tanggung beban hutang keluarga. Nampak sangat tak bersungguh menyayangi dia, tak mahu susah bersama. Tiba-tiba muncul lelaki berperangai hantu ganggu hidup Naira. Iqbal Raid namanya. Raid seronok untuk tawan hati Naira yang muka macam jeruk, ego dan sombong itu. Macam-macam cara Raid cuba untuk berbaik-baik dengan Naira. Raid selalu ada bila Naira susah dan bermasalah. Dia sanggup buat apa saja, berkorban segalanya untuk Naira dan tidak lari seperti lelaki lain. Lama-lama Raid yang miring dan hantu itulah yang Naira rindu. Tidak mahu bercinta sebelum nikah, Naira setuju kahwin segera walau dibantah oleh abang kandung sendiri, Mirza. Musim bulan madu berlalu dengan indah, baru terbongkar satu per satu rahsia Raid yang penuh misteri. Ketika itu, bolehkah Naira menerima Raid seadanya? Apakah kesudahan rumahtangga mereka? Terus bahagia atau sebaliknya? Siapakah Iqbal Raid sebenarnya? Manusia biasa, hantu atau manusia sebaik malaikat?





Sunday, November 11, 2018

Saya yang bersalah.....

Assalammualaikum.Apa khabar semua, fuh..fuh.. banyak nya habuk kat wall ni..lama dah tak update,Tuan tanah sibuk memanjang, ni mencelah sekejap tgk blog, terasa nak buat entry je..Sejak dua menjak ni   banyak sgt benda nak buat, ditambah kesihatan diri yang tak berapa baik ditambah ka sini hujan je ..kalau balik kerja mmg tak dang nak hadap blog ni.. layan anak2 , settlekan hal rumah tangga, tup tup dah 10 malam..masa tu mata dah layuuuu jer.. akhirnya terbengkalai jugak blog ni..rasa bersalah plak sebab dulu berkobar2 nak jadi blogger tegar,...hahhaha tegarla sangat tapi hari2 makin sepii..tapi takperla.. hari ni saya nak share gambar2 makanan jer..huhu..ada yang homemade. ada yg beli... heheh
lama dah tuan tanah tak tunjuk muka kat sini..heheh


 nasi lemak home made..ringkas jer...kesukaan satu keluarga


 jagus manis cheese..sedap tapi jangan amalkan selalu.. kan kencing manis...


 nasi goreng homemade..kesukaan satu keluarga


  kari telur ikan..sambal tomato, sayur goreng, ikan goreng dan  sambal tomato..kesukaan satu 
keluarga.

 makaroni goreng..kesukaan anak2


 gulai nasi berlauk ..permintaan encik husband...


 kepala keropok goreng...sedap sgt2.. ikan banyakk



 lauk jumaat lepas...



okla..nanti saya update story lain... hari ni amik aura  dulu.. janganla teramik aura M plak.. hihihihi


🍙😃

Wednesday, September 26, 2018

BEST GILERRR


Monday, September 24, 2018

DRAMA PILIHANKU


kredit to GOOGLE IMAGE


Sinopsis Drama Bahagia Bukan Bidaan

Kisah Ain Farhana yang sanggup mempertahankan rumah tangga yang terbina dengan Azlan selama 16 tahun demi anak mereka. Namun Hana tekad ingin bercerai selepas mengetahui Azlan mempunyai skandal dengan Aina, eksekutif yang bekerja di syarikat sama. Hana tidak tahan lagi dengan sikap Azlan yang tidak pernah berubah. Azlan yang dicabar menceraikan Hana dengan talak satu dan mahu rujuk kembali. Hana yang enggan, dihalang oleh Azlan untuk berjumpa dengan anakya. Hana mula hilang arah dan mengalami kemurungan.

Nik Zachary muncul ketika hidup Hana kucar-kacir. Huluran cinta Nik tidak pernah bersambut. Hana mahu hidup sendiri tanpa insan bernama suami. Namun, kesungguhan dan keikhlasan Nik membuka mata dan hati Hana.

Cinta mula hadir dalam hati Hana. Kasih disulam menunggu hari untuk disatukan. Namun, perlukah Hana membida kasih sayang Nik apabila dia tahu ada nama lain dalam hati itu? Hana mula lelah dengan kebenaran yang tersingkap. Mampukah Hana keluar dari kemelut jiwa yang membelenggu? Atau Hana akan terus terseksa buat kali kedua?

Monday, July 23, 2018

PENGANTIN 100 HARI





Puan Yasmin setuju anaknya, Amar berkahwin dengan Sofia dengan syarat selepas ini Amar mesti ikut apa sahaja kehendaknya. Selepas sebulan, Puan Yasmin memaksa Amar berkahwin dengan Erina. Sofia rasa dikhianati dan meninggalkan Amar. Amar melayan Erina dengan buruk dan mahu menceraikannya. 

Erina yang mahu merasai kehidupan sebagai isteri Amar meminta mereka bercerai hanya selepas 100 hari pernikahan. Amar ditimpa musibah ketika mencari Sofia dan dia mandul. Tidak mahu Sofia menderita, Amar menceraikan Sofia. Sofia pula merahsiakan kehamilannya. 

Sofia bangkit demi anaknya dengan membuka butik hadiah dari Puan Yasmin yang mengalami gangguan jiwa. Erina sudah tahu Amar ada anak dengan Sofia dan enggan berkahwin semula dengan Amar kerana dia hanya mahu menjadi isteri Amar selama 100 hari sahaja. Sofia pula enggan kembali kepada Amar kerana merasakan Erina lebih berhak.

Para Pelakon

Aiman Hakim, Aishah Azman, Amelia Henderson, 
Fazren Rafi, Fanna Azizan, Jasmine Suraya,
 Dato Rahim Razali, Zila Bakarin, Edika Yusof, 
Faiz Izzat, Yusri Saleh.


http://web.layandrama.org/watch/pengantin-100-hari-episod-1



SUMBER - GOOGLE

Wednesday, May 23, 2018

SALAM 8 RAMADHAN

  kredit pictue to GOOGLE