TETAMU SAYA

Tuesday, March 8, 2011

Seperti kain buruk

KUALA TERENGGANU- :Orang ramai gempar apabila bunyi dentuman kuat yang disangka kemalangan rupa-rupanya ‘hentaman badan’ seorang lelaki dipercayai terjatuh dari bangunan Wisma Persekutuan setinggi 12 tingkat itu di sini, petang semalam.

Kejadian tersebut berlaku kira-kira jam 2.15 petang dan mangsa adalah seorang lelaki berusia 28 tahun dan berasal dari Felda Jerangau Barat, Setiu.

Lelaki itu meninggal dunia di tempat kejadian dalam keadaan yang tragis, dipercayai terjatuh dari tingkat 11 bangunan itu.

Menurut saksi keja-dian, Eddy Razlan Afandi Mohammad, 21, dia ternampak mangsa yang lengkap berpakaian ketika itu sudah berada di aras tiga seperti sehelai kain buruk.

“Ketika itu saya bersama adik, Mohd Azrol Alif, 18, berada di tempat letak motosikal berhampi-ran. Semasa hendak membuka topi keledar, saya ternampak mangsa yang sedang melayang seperti kain buruk ditiup kain.

“Tidak sampai beberapa saat, saya terdengar bunyi dentuman kuat dan disebabkan terlalu terkejut, saya tergamam,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu, menurut adiknya, Mohd Azrol Alif, disebabkan terlalu terkejut, kakinya seperti dipaku kerana tidak mampu bergerak walaupun setapak ke lokasi kejadian yang jaraknya hanya kira-kira 70 meter dari tempatnya.

“Ketika itu, kami hanya melihat sesama sendiri dan tidak sampai beberapa saat kemudian, saya mula nampak orang ramai menjenguk keluar bangunan mungkin mencari arah bunyi kuat itu,” katanya.

Selain itu, menurut salah seorang saksi lain, Alias Mohammad, 49, ketika hendak masuk ke dalam lif dari tingkat bawah, dia terdengar bunyi dentuman yang begitu kuat.

“Pada mulanya saya sangka kemalangan dan tidak mengendahkannya, tetapi hati rasa tidak sedap, lalu keluar dari lif untuk melihat keadaan sebenar.

“Saya terkejut apabila ternampak mayat dalam keadaan tragis terlentang berhampiran longkang di tempat parkir di belakang bangunan itu,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi semalam berkata, siasatan awal mendapati kejadian itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut.



p/s: Bingung sekejap sebab kejadian berlaku  di wisma tempat saya bekerja.. ngerii

No comments: