klik2 dapat duitt

Pengikut Blog Saya

JOM SHOPPING!

Thursday, September 22, 2011

Kisah Kesakitanku

a
Assalammualaikum....salam manis..salam ceria ..heheh.. tik tok tik tok dah nak penghujung Syawal dah yer..sekejap jer rasa masa berlalu...Agak lama tidak mengupdate blog ini dengan cerita karangan ku ..hehe sejak dua menjak ni sedikit kemalasan..keletihan dan kesakitan.. Kesakitan?? serius ke? hurm nak kata serius taklah serius.. cuma sakit ni berlarutan dari  batuk
tq uncle google

dan demam hujung tahun lepas hingga awal tahun ni.. puncanya..oleh kerana terlalu banyak makan ubat antibiotik

tq uncle google

  penyakit gastrik menyerang..adus.. dahla batuk belum berkurang lagi.. hrm ALLAh SWT betul2 menguji hamba nya ini..sakit woo.. tuhan jer yang tahu..
  tq uncle google

lepas dapat gastrik kena pulak angin dalam badan..sakitla.. segalanya menjadi sukar sedikit.. sesak nafas.. berjaln jauh pun lenguh dan semput.. bila g hospital dan tanya kat doktor knapa saya jadi semput walaupun jalan dekat2.. korang nak tahu tak apa doktor tu cakap? ni dia


tq uncle google


kurangkan berat badan.. kena senaman selalu.. kena jaga makan..jaga diet Diet?
tq uncle google




apa la doktor ni.. saya ni kena gastrik..kena angin..semput..... tak pasal pasal   naik angin kejap..hehehe..doktor tu cakap lagi..awak kena gastrik.. tu yg awak jadi berangin satu badan... owh yer ker.. satu lagi doktor tak bagi makan banyak2 sebab saya ada mengadu psl pedih ulu hati...adus mcm mcm la..tak bagi makan pedas..berangin..bergas..sejuk..ais.. berempah. Kandungan Gula dalam darah pun kena buat jugak..adus..aku kena kencing manis ker? mcm mcm persoalan dalam kepala ni.. Tapi ALhamdulillah bacaan kandungan gula hanya 4.8 jer..syukur.. ..lepas selesai semua saya di beri ubat gastrik ngan ubat angin jer.. hampeh....

Pergi jumpa bidan pun cakap yang saya ni kena Angin Medu ..so banyak la kena pantang cam doktor bagitahu... sedih sungguh rase..


Oleh kerana cara pemakanan dah kena tukar so saya bertindak untuk tidak mengambil makanan  yang  pedas..berangin..bergas..sejuk..ais.. berempah..berminyak sgt2 dan berlemak.. adus banyak nyaaa kena pantang...... dah la nak Bulan Ramadhan  semakin dekat.. mcm mana ngan puasa..tetapi puasa dapat diteruskan dengan pelbagai dugaan..Alhamdulillah..

 Bermula dari hari tu nekad untuk ikut bapa yg doktor dan mak bidan nasihat... makanan pun banyak dah kena cut of... cam nasik lemak.. mee goreng..asam pedas..asam..buah2..sayur sejuk..ais.. dan mcm mcm lagi....
korang nak tahu apa yang    yang dibolehkan makanan?
6.30 pg


tq uncle google

tq uncle google

tq uncle google



10.00 pg
tq uncle google


Add caption
kul 12.30- 1 ptg
tq uncle google


tq uncle google


tq uncle google

 @

tq uncle google

 4.00 petang
tq uncle google


tq uncle google

kul 7 mlm


tq uncle google

@

tq uncle google



10.00 mlm

tq uncle google


tq uncle google


Dan yang paling penting...8 gelas sehari..

tq uncle google

  Dan  bekalan yang sentiasa ada dalm handbag, disaat kecemasan


tq uncle google

 Akhirnya .. berkat semangat yang kuat dan  memunyai cita-cita untuk sembuh ..alhamdulillah  beransur sembuh dan dalam masa yang sama berat badan pun dapat dikurang kan... brapa dapat dikurangkan  akan diceritakan dalam episod akan datang( siap ada  episod sambungan lagi.. heheheh)

 TO BE CONTINUE...
Post a Comment

Jom Klik2

My Beloved Husband Birthday

My Beloved Princes Birthday

My Birthday