klik2 dapat duitt

Pengikut Blog Saya

JOM SHOPPING!

Tuesday, November 8, 2011

LEMPENG OAT

tq goole


Assalammualaikum.. salam ceria di tengah hari.. haishhh.. tekak ni nak makan lempeng oat dan cucur oat wif sawi la plak.. lambat nya nak balik.. huhuuh..sebenarnya lempeng oat ni dah pernah buat dan sesuai untuk org yg diet mcm i ni.. Diet??? hehehe ... okla jom kita layan resepinya dan gambor nya saya kidnap kat Sini yer..


LEMPENG OAT

  1.  1  Mangkuk   Tepung Gandum
  2. 1/2  mangkuk Oat
  3. Secubit garam
  4. Sesudu Kecil Gula
  5. Sebiji Telur 
  6.  Sesudu Minyak Zaiton( untuk disapu kan atas kuali)


Cara- Cara Nya
Campurkan kesemua bahan-bahan diatas kecuali Minyak zaiton.Kacau Hingga Sebati.Lepas tu bakar la atas kuali leper yang di sapukan olive oil.. buat ala ala  mcm nak buat kuih dadar tu.. hehe selamat mencuba!!


thank's google

P/s: Boleh dicicah gula, susu pekat, madu, kuah kari, kuah gulai atau sambal tumis. Nak buat ala ala foldover cam MCD pun boleh.. cam kat atas tuu..
Post a Comment

Jom Klik2

My Beloved Husband Birthday

My Beloved Princes Birthday

My Birthday