TETAMU SAYA

Sunday, January 6, 2013

Kronologi Kisah bersalin Nur Ainul Zahirah 9 Oktober 2012 part6

Assalammualaikum selamat pagi salam ceria..hurm hari nak sambung kisah yang masih tergantung 3 episod lagi..maap la lambat update, maklumla sibuk skit..sebenarnya kisah part ni dah hampir nak siap tapi camna la save kt draf pastu hilang..nak menanhis rasa penak deh taipdahla terkial2 sebab  tak berapa fasih lagi guna GStab ni..okla jom kita sambung tapi kisah untuk pasrt ni saya  taip kan guna waktu skali sebb banyak sgt action yg mendebarkan..hahahah
5.30 pagi -- Bangun cam biasala..mandi dan solat subuh..segar badan mani pagi2 ni
7.00-7.30 --baca quran dan duk termenung bilik solat.
8.00-8.30-- Balik ke katil baring2 sambil tunggu brekpest sampai..menu hari tu nasik goreng yang sedap...lepas makan jlan jalan katil ke katil..TIBA2 nurse datang bagithu kena cucuk ubat berak sebab KENA MASUK LABOUR ROOM DAH .apa lagi panik jadinya..takut ada,nak menangisnpun ada..lepas cucuk ubat berak dan perut pun memulas.. sslepas selesai balik ke katil amnil handphone call encik husband suruh dtang cepat,telefon mak dan hntar msg kat org2 yzng sepatutnya supya doakan semoga selamat,tngan trketar menipnmsg sambil mkan kurma 3 biji dan minum air zam zam..s
9.00 -- berjalan kaki bersama nurse ke labour room..hurm syahdunya ..orang lain naik wheelchair saya kena jalan kki jer sebab tak sakitapa apa pun lagi..bila dah smapi labour room rasa takut yang amat sngat..menangis saya waktu tu..encik husband tak sampai lagi .. kebetulan masa masuk labour room waktu tu bising sgt2 sebab kawzn2 sengkatan sedang bertarung nyawa ..ad ybg menjerit..terpekik dan macam2 lagi..cuak nya saya masa tu..saya di arahkn salin baju dan berehat atas katil dalam bilik LABOUR ROOM 1... 9.30-- doktor datanng cek jalan dan masuk air kat tangan..masa tuntuhan jerla tahu dah la cek jalan sakit tapi still 3 cm lagi..dokTor bagi sedikit penerangan yang sya akan di induce atas sebab GDM dan PRECIOUS PREGNANCY..yerlakan dah lama tunggu baru dapat...nurse cakap ANAK EMAS.Saya juga dibagithu yang saya akan di bgi EPIDURAL...sebenarnya sayabdah dengar masa kat dalam wad ..doktor pakar diskuss ngan doktor yang melawat saya pasal saya di bgi epidural cuma saya jer berat mulut untuk WHAT, WHY,WHEN,HOW,WHERE...doktor bagitahu Pakar bius akan datang kul 10 bagi sedikit penerangan tentng epidural dan saya akan dicucuk ubat ke dalam tulang belakang..Ya Allah mcm mana tu..sakit ker?? Saya ni penakut yang amat sebenarnya
10.00 --Pakar bius datang bagi sedikit penerangan dan saya dicucuk..sakitnya..tujuan saya di bagi epidural untuk mengurangkan kesakitan semasa nak berskin nnti.. hampir dekat setengah jam jugakla baru berjya cucuk sebab banyak tak jadi..bahaya kalu tak cucuk betul..effect dia lagi teruk...selepas dicucuk saya merasa kebas dari pinggang ke bawah..pakar biusbcakap nanti saya tak akan merasa sakit..iyer ker??? 11.00-- saya di masukkan air dan suruh berehat sambil2 tu doktor cek jalan tapi stil lagi 3 cm..masa tu lapar dan dahaga yg amat sgt..tapi tak leh mkn dan minum dah..dahla sejuk yg amat sgt..nurse bagi selimut dan encik husband selimutkn saya..tapi masih sejuk ..dah terketar2 jadinya 2.00 ptg-6 ptg-- nurse datang masukkan air sebotol lagi di sebelah kanan.. dan lepas tu dokfor datang pecah air ketuban..Ya Allah lepas doktor pecahkan air ketuban kesakitan yang amat sgt dah datang.. tak pernah lagi sya merasa skit mcm tu.. betul la kesakitan bersalin ni no 2 selepas mati..perut memulas2..sakit segzla galanya..tzk thu nak cerita mcm mana lagi..encik husband ada itepi tak putus2 bagi semangat dan suruh say bersabar. Tepat 6.46 ptang saya selama melahirkan seorang bby perempuan yang kiut miut seberat 3.05 Kg.Alhamdulillah lega rasa nya bila dah selamat ... tepat 12 mlm saya dibawa keluar dari labour room..bila di ingatkan kembali kisah suka duka bersalin nak jer stop pregnant ti andai kata Ada rezwki lagi ku terima dengan redha:-):-):-):-):-):-)

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

Julia Johari said...

seronok bca kisah u dear...kisah bertarung nyawa dan hampir nak bersalin mmg xkan dilupakan kan fifi...perghhh seriau bila fifi ckp ada kwn seangkatan dok jerit kesakitan dalam labour room...huhuhu mujur masa ju nak pi labour room x dengar org dok jerit kalo x pengsannnnn kot kt situ huhuhu ;p